Materiały poligraficzne w promocji i reklamie firmy

W czasach wszechobecnej informatyzacji, która dotyczy również marketingu, coraz częściej zapomina się o tradycyjnych formach reklamy. Niesłusznie, ponieważ mają one swoje atuty, których nie sposób zastąpić np. reklamą internetową. Jakie są rodzaje materiałów poligraficznych i jakie jest ich znacznie dla skutecznej promocji oraz reklamy?

Materiały poligraficzne - co to takiego?

Materiałem poligraficznym określą się każdy przedmiot, który został pokryty jakąkolwiek techniką zadruku. Tradycyjne wyróżnia się kilka rodzajów materiałów poligraficznych, a są to:

  • czasopisma,
  • akcydensy,
  • opakowanie,
  • broszury i książki.

Makieta koncepcji broszury Darmowe Psd

Zapanuj nad stosem papieru

Biurka urzędników, pracowników korporacji czy po prostu pracowników biurowych małych firm wyglądają podobnie. Na większości z nich można zobaczyć duży stos papieru, który oznacza długą listę rzeczy do zrobienia. Często sami pracownicy nie do końca wiedzą, co można w niej znaleźć. Im większy stos, tym większy chaos i piętrząca się ilość niezałatwionych spraw. Dlatego tak ważne jest utrzymanie porządku w biurze.

Pomóc w tym mogą np. listwy introligatorskie. O ile segregatory dobrze sprawdzą się przy gromadzeniu wielu pojedynczych dokumentów w jednym miejscu, o tyle listwy przydają się do uporządkowania wielostronicowych raportów. Podobna funkcje mogą spełnić również clipboardy wyposażone w wygodne clipy (z ząbkami, z drutem lub dźwignią). Są to mechanizmy, które pozwalają utrzymać w jednym miejscu plik papierów, nad którymi trudno zapanować. Każdy z typów clipów ułatwia uporządkowanie dokumentów i pozwala na pełną kontrolę. To dzięki nim dokumenty nie wypadają z segregatorów. Materiały tego typu można również traktować jako niezależne narzędzie. Jeśli w biurze brakuje miejsca na kolejny segregator, clipboard  pomoże nam  w ograniczeniu ich ilości, oszczędności miejsca i sprawdzi się przy utrzymaniu porządku w biurze. 

Zagubiony długopis

Każdy pracownik biurowy szukał kiedyś długopisu. Niezależnie od tego jak dużo ich mamy, zdarza się, że kiedy najbardziej ich potrzebujemy, nigdzie ich nie ma. W szczególności dotyczy to osób, które podczas pracy muszą podpisywać dokumenty i mają bezpośredni kontakt z klientami. Zwykle, kiedy dochodzi do podpisu, długopis nagle gdzieś się zapodziewa. W tym przypadku ważną pomocą może być uchwyt do długopisu. To dzięki niemu długopis zawsze będzie znajdował się na miejscu i czekał na sytuację, w której będzie potrzebny. Obecnie na rynku dostępne są też clipy do clipbardów z uchwytami na długopis. Dzięki takim prostym metodom nie trzeba martwić się, jak utrzymać porządek w biurze. Przydatne bywają również gumki do teczek. To dzięki nim dokumenty pochowane w teczkach nie rozsypują się przy każdym wyjmowaniu.

Utrzymanie porządku w biurze pozwala na bardziej wydajną pracę, niweluje dużą część stresu, który pojawia się, kiedy zagubimy ważny dokument lub raport. Dobra organizacja jest tu kluczowa. Warto jednak ułatwić sobie pracę prostymi gadżetami, które umożliwiają łatwiejszą kontrolę nad przechowywanymi dokumentami. To szczególnie ważne w biurach, które generują dużą ilość dokumentów.